Viser innlegg med etiketten Datalagringsdirektiv Brannstasjon Teknikk og utvikling. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Datalagringsdirektiv Brannstasjon Teknikk og utvikling. Vis alle innlegg

fredag 11. mars 2011

Akershus Høyres årsmøte 11.-12. mars

Å være mor for to 8-åringer har sine utfordringer :-) Denne uken har den ene vannkopper og kjeder vettet av seg hjemme, mens den andre er invitert på "guttetur" til Kongsberg for å stå på slalom i helgen. Å dra på tur med en kamerat er selvsagt super kult, men mor har sine bekymringer - og har gitt klare instruker om å ikke kjøre for mye i skogsløyper, og huske hjelm osv. "Ja da, ja da" svarer han. Så det er vel bare å gi slipp og si "God tur, kos deg!"
I dag gjør jeg meg klar for å delta på Akershus Høyres årsmøte i Asker. Det viktigste som skal skje er vedtak av Fylkestingsprogrammet 2011-2015.
Akershus Høyre vil: Forslag fra programkomiteen

Høyres formålsparagraf: Høyre vil føre en konservativ fremskrittspolitikk, bygget på det kristne kulturgrunnlag, rettsstaten og folkestyret, for å fremme personlig frihet og sosialt ansvar, medbestemmelse og eiendomsrett, og et forpliktende nasjonalt og internasjonalt samarbeid.
Datalagringsdirektivet
Det er i dag en trist Høyre politiker som mener at JA til datalagringsdirektivet (DLD) slik det fremtår i dag, strider i mot Høyres formålsparagraf og er et inngrep på privatlivet som vi ikke er tjent med.

Møte i Teknikk og utvikling (TEK) i går - jeg er spent på utfallet og diskusjonen rundt mange viktige saker: Saksliste TEK.
Plassering av den nye brannstasjonen. Administrasjonen har gitt Nordre Follo Brannvesen 7 alternative tomter å bygge stasjon på. Valget har falt på en tomt som ligger i forkant av Herredshuset mot riksvei 122. Å plassere brannstasjonen i Kirkebygda er naturlig siden det er i midten av bygda. Jeg mener at når den skal ligge som et utstillingsbygg midt i sentrum, bør vi kreve at utbygger tar store hensyn til utformingen av bygget. Tradisjonelt er ikke moderne brannstasjoner særlig vakre. Estetikk blir et stikkord her. Sentrumsområdene i bygda vår bør bære preg av god arkitektur og i større grad må vi være på vakt, slik at vi ikke risikerer "industribygg" midt i sentrumsområdene våre.